Tunjukkan Kuasa Blogger!

Blog ini direka khas untuk menunjukkan Kuasa Blogger. Di sediakan khas buat penyokong UMNO (tidak kira anda ahli atau bukan) yang menolak KEPIMPINAN PAKLAH. Kita juga punya kuasa untuk bersuara. Tunjukkan sokongan anda dengan meletakkan banner ini di blog anda dan linkkan terus ke sini.

TAK NAK PAKLAH! SAY NO TO PAKLAH!

Copy code dibawah dan paste di blog anda.


Jika anda mempunyai entry-entry blog yang menunjukkan mengapa kepimpinan Pak Lah perlu menolak dan ingin disiarkan disini, sila hubungi kami di notopaklah [at] gmail.com.

*sila gantikan [at] dengan '@'.

Saturday, June 7, 2008

Pak Lah Tipu Lagi...

Mulai sekarang, saya rasa kerajaan pimpinan Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi TIDAK layak dipanggil kerajaan BN. Lebih baik dipanggil kerajaan peribadi milik Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi. Sebab apa? Belum ada dlm sejarah pemimpin BN melakukan pembohongan besar tanpa henti dan tidak serik dgn mala petaka pada pilihanraya umum yg lepas. Syabas diucapkan kepada Pak Lah di bawah kerajaan peribadi beliau yg mencetuskan penipuan besar serta sekali lagi menyakiti hati kami bukan sahaja sebagai ahli UMNO tetapi sebagai rakyat jelata.



Saya rasa tindakan Pak Lah yg menaikkan minyak sebanyak 40 peratus serta kenaikan serentak tarif elektrik sgt tidak waras. Kenaikan 78 sen seliter bagi petrol dan RM 1 bagi diesel adalah lebih 2 kali ganda dari kenaikan 30 sen yg telah mencetus salah satu faktor kepada tsunami politik pada pilihanraya yg lepas. Saya percaya tsunami politik kedua yg lebih teruk akan muncul pada pilihanraya akan datang jika tindakan seperti org yg gagal matapelajaran Ekonomi ini terus berlarutan. Ditambah pula dengan tindakan pembohongan besar oleh beliau dan kabinet kerajaan peribadi beliau yg terang2 menipu rakyat. Kata nak umum hari ni tapi laksana bulan Ogos tapi ari ni bukan jer umum tapi terus laksana. Penipuan yg tak terkira. Penipuan terakhir beliau ialah ketika beliau membubarkan parlimen.



Pemberian rebet RM 625 setahun bagi pemilik kenderaan bawah 2000cc adalah tidak mencukupi utk menampung kenaikan minyak sebanyak 78 sen ini. Mengikut perkiraan, pemilik kenderaan yg sebelum ini membelanjakan hanya RM 150 sebulan utk petrol yg akan mencapai break even dgn pemberian rebet ini. Saya yakin ramai pemilik kenderaan yg membelanjakan petrol melebihi RM 300 sebulan especially jika tempat kerja jauh dari rumah.

Secara keseluruhan kerajaan boleh menaikkan petrol tetapi bukan sebanyak 78 sen. 78 sen terlalu banyak bagi negara yg menjadi pengeluar minyak seperti kita. Saya rasa kenaikan 20 sen sudah memadai dan Petronas masih mampu utk menampung subsidi kerajaan. Saya juga yakin selepas ini ramai yg akan pikir dua kali utk beli kereta melebihi 2000cc kerana kenderaan melebihi 2000cc bukan sahaja menggunakan minyak yg lebih banyak tetapi tidak mendapat pemberian rebet oleh kerajaan peribadi Dato Seri Abdullah.

Akhirnya, terima kasih kepada Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi serta kabinet di bawah kerajaan peribadi milik beliau atas penipuan yg sungguh menyayat hati serta memberikan rebet RM 625 seperti menganggap kami sebagai rakyat yg bodoh ekonomi.

Wassalam
*Saya tidak melayan komen yg akan menghentam kerajaan BN dan seterusnya menghentam UMNO. Kami sebagai ahli UMNO yg sentiasa sygkan UMNO pun tidak mengiktiraf pemimpin seperti beliau. Tu sebab saya lebih suker menggelarkan kerajaan pimpinan beliau sebagai kerajaan peribadi milik beliau*
Kredit gambar: Malaysiakini

Source : Pak Cik MMA

No comments: