Tunjukkan Kuasa Blogger!

Blog ini direka khas untuk menunjukkan Kuasa Blogger. Di sediakan khas buat penyokong UMNO (tidak kira anda ahli atau bukan) yang menolak KEPIMPINAN PAKLAH. Kita juga punya kuasa untuk bersuara. Tunjukkan sokongan anda dengan meletakkan banner ini di blog anda dan linkkan terus ke sini.

TAK NAK PAKLAH! SAY NO TO PAKLAH!

Copy code dibawah dan paste di blog anda.


Jika anda mempunyai entry-entry blog yang menunjukkan mengapa kepimpinan Pak Lah perlu menolak dan ingin disiarkan disini, sila hubungi kami di notopaklah [at] gmail.com.

*sila gantikan [at] dengan '@'.

Thursday, July 10, 2008

Jun 2010?

Penuh di dada akhbar hari ini menceritakan hal Paklah akan melepaskan jawatannya sebagai PM pada akhir Jun 2010. Adakah rakyat merasa lega? Tidak sama sekali. Pastinya ada konspirasi politik berlaku.

Paklah takut akan "Undi tidak percaya Paklah" yang diwar-warkan akan kecoh di Parlimen. Tapi realitinya semua itu tidak berlaku atau dengan kata mudahnya, tidak berjaya dilakukan kerana tembok besar dibina Paklah dan konco-konconya masih tegap. Ya, tegap pada zahirnya, pada dasarnya sudah goyah. Dahulu pernah juga heboh, Parlimen Sabah mahu pulangkan bendera BN dan semua mahu letak jawatan. Tapi Paklah terus ke Sabah, memujuk keras mereka semua. Hati dan perasaan tidak boleh dikawal, Paklah. Jika mereka tak suka, maksudnya tak sukalah ! Say No to Paklah !

Rakyat sudah mengeluh, dan sebesar-besar keluhan ada yang sudah hilang nyawa. Harga barang mulai tidak terkawal jadinya, kereta di jalanraya kembali sesak, malah lebih sesak daripada sebelumnya. Pengangkutan awam juga sesak. Kes jenayah juga ligat. Rakyat merempat juga banyak. Hatta, tandas awam berbayar juga merasakan impaknya. Gaji pekerja masih tiada petanda untuk direvisi. Bagaimana Belanjawan `09 nanti agaknya?

2010 terlalu panjang untuk rakyat nantikan. Semua orang mula meneka-neka siapakah pengganti Paklah nanti. Najib kah? atau si peliwat Anwar kah? Walau siapapun karekter atau kata nama, yang pasti rakyat berharap keadaan tidak akan berulang seperti ini lagi. Dan yang penting kami tidak mahu ikon kami sentiasa membuat 'Kempen Cukup Tidur' di majlis-majlis rasmi lagi. Diulang lagi, 2010??? Sampai bilakah rakyat diseksa sebegini? Sampai kapan rakyat mahu derita?

Mengikuti setiap tulisan Che Det, kami juga mendambakan kehadiran beliau semula untuk memapah Malaysia yang sudah lemah kini. Lemah bukan lagi bertongkat, malah sudahpun berkerusi roda, begitulah diibaratkan. Tun, selamatkanlah kami !

No comments: